Algemene voorwaarden
Gelieve deze
voorwaarden zorgvuldig te lezen voor u een product bestelt op deze website.
Door één van de producten op de website te bestellen, verklaart u zich akkoord
met onderstaande bepalingen en voorwaarden.
ALGEMEEN
Deze algemene
voorwaarden zijn van toepassing op elk contact tussen DaKaDo en de klant,
ongeacht welk communicatiemiddel wordt gebruikt, voor zover van deze
voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Het
betreft alle aanbiedingen, bestellingen, en overeenkomsten tussen de klant en
DaKaDo en op alle handelingen ter uitvoering daarvan. Iedereen kan kennisnemen
van deze voorwaarden op de website www.DaKaDo.be. DaKaDo heeft te allen tijde
het recht deze voorwaarden en de inhoud van de website www. DaKaDo.be te
wijzigen. Www.DaKaDo.be is eigendom van DaKaDo, Chris Verstraeten, Tarweblok
35, 2547Lint, België met vestigingseenheidsnummer 2.180.027.488 en btw-nummer
BE0817.866.584. Indien één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden nietig
zouden zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van toepassing.
OVEREENKOMST
Door het
plaatsen van een bestelling aanvaardt de klant deze voorwaarden. De
overeenkomst komt slechts tot stand na aanvaarding van de bestelling door
DaKaDo en bevestiging van deze aanvaarding via e-mail. De bestelling zal
slechts worden uitgevoerd wanneer de betaling van de bestelling is
geregistreerd op de KBC-rekening 731-0053507-35, IBAN BE 157310 0535
0735. Voor zover toegestaan door de wet, is de klant, in het geval van
betwisting, ermee akkoord de aanvaardbaarheid van bewijsstukken van een
bestelling, berichtgeving, mededeling of boodschap via elektronische weg tussen
de partijen binnen deze overeenkomst niet te betwisten. Indien DaKaDo de
bestelling om een of andere reden niet kan uitvoeren, laat ze dit zo snel
mogelijk weten aan de klant zonder dat deze laatste aanspraak kan maken op
enige vorm van schadevergoeding. DaKaDo is gerechtigd bestellingen of
opdrachten te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te
verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet
wordt geaccepteerd, deelt DaKaDo dit mee binnen 10 dagen na ontvangst van de
bestelling. DaKaDo zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij
het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van
producten.
PRODUCTEN, PRIJZEN EN TARIEVEN
De aangeboden producten en/of diensten worden duidelijk en waarheidsgetrouw afgebeeld en/of beschreven en zo volledig als de redelijkheid vereist en waarbij het commerciële oogmerk duidelijk moet blijken. De foto’s (welke eigendom zijn van DaKaDo), afmetingen en eventuele gewichten zijn bedoeld om een algemene voorstelling te geven. Kleine afwijkingen kunnen nimmer aanleiding geven tot enige schadevergoeding. Voor sommige producten wordt een minimale bestelhoeveelheid of een staffelhoeveelheid vereist. Indien de klant een hoeveelheid invult die niet voldoet aan deze voorwaarden zal het aantal automatisch naar boven afgerond worden wanneer het product in de winkelwagengeplaatst wordt. De producten worden geleverd tegen de prijzen op de datum van de bestelling. De aangegeven prijzen zijn in Euro’s en inclusief BTW maar exclusief verzendkosten. Bij afhalen bestelling geldt er een korting van 5% welke wordt verrekend op de factuur die gemaild zal worden. De verzendkosten worden afzonderlijk berekend en worden vermeld op de factuur. Berekeningen van kortingen gaan altijd over de bedragen inclusief BTW. Kortingscodes/coupons gelden niet op reeds geldende kortingen. DaKaDo kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten die in zijn aanbiedingen voorkomen.
DaKaDo
verkoopt geen alcohol aan personen onder de 18 jaar. Bij de acceptatie van
onze algemene verkoopsvoorwaarden verklaart de klant dat
hij/zij verantwoordelijk is voor de aankoop en ouder is dan 18
jaar.
OFFERTES
Offertes
worden opgesteld op basis van gegevens verleend door de klant. Deze bezorgt
alle relevante informatie en technische gegevens die nodig zijn voor het
opstellen van een correcte offerte. De klant is verantwoordelijk voor de
juistheid en volledigheid van deze informatie. Ingeval foutieve of onvolledige
informatie wordt meegedeeld door de klant, kan erdoor DaKaDo een nieuwe offerte
worden opgemaakt. Offertes worden opgemaakt zonder enige verplichting vanwege
DaKaDo en geschieden onder voorbehoud van beschikbaarheid op de markt.
LEVERING
De producten
worden geleverd door BPost, PostNL, DPD ofwel door DaKaDo zelf. Bestellingen
worden meteen verwerkt en verzonden van zodra de betaling ontvangen is. De
levering zou dan ook binnen 1 à 2 werkdagen moeten plaatsvinden. Mocht deze
levertermijn niet gehaald worden, wordt de klant hierover gecontacteerd. Het
niet nakomen van deze levertermijn geeft nooit recht op een schadevergoeding.
DaKaDo doet de nodige inspanningen opdat alle bestelde producten beschikbaar
zouden zijn. Het kan echter gebeuren dat een artikel uit voorraad is bij de
groothandel of fabrikant. In dat geval wordt de klant zo spoedig mogelijk
geïnformeerd en kan deze eventueel beslissen de bestelling te annuleren. DaKaDo
kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het
niet voorradig zijn van een product. Indien levering van een besteld goed
onmogelijk blijkt te zijn, zal het bedrijf zodanige inspanningen verrichtingen
als de redelijkheid en billijkheid met zich brengen om een vervangend artikel
beschikbaar te stellen. Leveringen geschieden op het leveringsadres
gespecificeerd door de klant in zijn bestelling. Producten worden in principe
uitsluitend geleverd in België en Nederland. Voor leveringen in andere landen
dient vooraf contact opgenomen te worden met DaKaDo. Het risico van
beschadiging, verlies of diefstal valt ten laste van DaKaDo tot op het ogenblik
van levering van de producten bij de klant. Op dat ogenblik gaat het risico
over op de klant. In geen enkel geval kan de klant DaKaDo aansprakelijk stellen
voor vertragingen bij transport. Indien de bestelling niet kon worden
afgeleverd wegens een fout van de klant (vb: klant gaf foutief adres op of
reageert niet op briefwisseling van PostNL, DPD ofwel BPost), zullen de
gemaakte extra leveringskosten worden aangerekend aan de klant. Het is ook
mogelijk om de producten na afspraak af te komen halen op het adres Tarweblok
35, 2547 te Lint in België. Uitzondering hierop zijn de fortune cookies
aangezien deze rechtstreeks vanuit de producent worden verstuurd.
VERZENDKOSTEN
Te allen tijde
zal ervoor gezorgd worden dat de goederen op de goedkoopste manier verzonden
zullen worden, zowel voorleveringen in België als in Nederland. Sommige orders
kunnen met briefpost verstuurd worden. De voorwaarden zijn dan dat het pakket
de maximale afmetingen van 23x35x3 cm (B x L x H) heeft. Deze tarieven liggen
lager dan bij pakketposten worden gebaseerd op het gewicht en zijn gelijk aan
de tarieven respectievelijk van de Bpost. De verschuldigde tarieven worden
berekend en vermeld op de officiële factuur welke gemaild zal worden.
Alle andere leveringen worden via pakketpost geleverd. De verzendkosten voor leveringen binnen België zijn 5.50 euro en voor leveringen naar Nederland zijn 6.95 euro. Bij afhalen bestelling geldt er een korting van 5% welke wordt verrekend op de factuur die gemaild zal worden.
BETALING
De klant kan
online betalen via MisterCash, iDEAL, CREDIT Card, via overschrijving ofwel via
de Payconiq app of cash bij afhaling. Online betalen is kosteloos voor onze
klanten en de betaling wordt onmiddellijk geregistreerd waarna de bestelling
meteen ingepakt en verzonden kan worden. Indien de klant kiest voor een
overschrijving, is deze ertoe gehouden het nettobedrag te betalen zoals vermeld
op de factuur. Dit bedrag omvat de verkoopprijs van de geleverde producten en
de eventuele verzendkosten, en zijn inclusief BTW. Betaling kan via
overschrijving op KBC rekening 731-0053507-35,IBAN BE 15 7310 0535 0735. Onder
de rubriek ‘Betaling’ op de website staan alle details mbt de
betalingsgegevens.
ANNULATIE VAN DE OVEREENKOMST
Indien de
bestelde producten niet aan de verwachtingen van de klant voldoen (breuk,
beschadiging, verkeerde producten),kan de klant de goederen binnen 14 dagen na
ontvangst terugsturen en dit mits overhandiging van de factuur.
Gepersonaliseerde producten vallen niet onder deze regeling. Retourzendingen
dienen vooraf kenbaar te worden gemaakt aan DaKaDo. Hierbij geldt tevens dat de
kosten voor retourzendingen voor rekening van de klant komen. DaKaDo
restitueert in geen geval de verzend- en verpakkingskosten. Bij een
retourzending betaalt DaKaDo binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug. Ingeval
van een annulatie van een order worden de transactiekosten die gepaard gingen
met een on-line betaling verhaald op de klant.
OVERMACHT
Onverminderd
de overige aan haar toekomende rechten, heeft DaKaDo in geval van overmacht het
recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan
wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door de
klant dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat DaKaDo gehouden is tot
enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven
van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Onder overmacht wordt
verstaan iedere tekort koming welke niet aan DaKaDo kan worden toegerekend,
omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet,
rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
GARANTIE
De
garantietermijn voor nieuwe DaKaDo producten is twee jaar, te rekenen vanaf de
datum van aankoop, danwel, indien op de datum van aankoop het product niet
direct wordt afgeleverd, de datum van aflevering van het product. De garantie
is alleen van toepassing voor de eerste eigenaar van het product. De garantie
is bovendien alleen van toepassing indien een origineel aankoopbewijs kan
worden overgelegd. DaKaDo garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de
gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld aan particulier
gebruik gebruik en vrij zijn van welke gebreken ook.
Indien herstel of vervanging niet mogelijk
is, danwel redelijkerwijze niet van DaKaDo kan worden gevergd, dan behoudt DaKaDo
zich het recht voor de marktwaarde van het ingezonden product te vergoeden.
Wanneer een defect optreedt, dient dit uiterlijk binnen een maand na
vaststelling hiervan schriftelijk kenbaar te worden gemaakt aan DaKaDo.
De garantievoorwaarden en leveringsvoorwaarden
zijn per land verschillend.
Indien na onderzoek blijkt dat het product
defect is, stuur dan in overleg met DaKaDo het defecte product samen met een
kopie van het aankoopbewijs op. De vaststelling of een defect aan een product
onder de garantie valt, berust alleen bij DaKaDo. Indien het product onder
garantie valt, wordt het in beginsel binnen 30 dagen na ontvangst kosteloos
hersteld of vervangen.
GARANTIE
GLASJUWELEN
Behandel de
glasjuwelen met zorg! Deze kunnen zeker tegen een stootje, maar zijn niet
bedoeld om bv mee te gaan sporten of te dragen tijdens huishoudelijke taken.
Gebruik zeker geen bijtende producten zoals aceton terwijl ze gedragen worden.
Voor het glas en de montage geldt een levenslange garantie. Mochten zich
problemen voordoen, neem dan contact op via mail (info@DaKaDo.be) ofwel
telefonisch op nummer 0032476913586.
KLACHTEN
De koper
verbindt zich er toe de inhoud van de bestelling te controleren bij levering.
De koper dient DaKaDo binnen de 2 kalenderdagen schriftelijk op de hoogte te
brengen indien het pakket beschadigd werd afgeleverd of indien bepaalde
artikels ontbreken of niet voldoen. In geval van beschadiging stuurt de koper
duidelijke foto’s van het beschadigde pakket/artikels naar info@DaKaDo.be. De
goederen kunnen pas retour worden gestuurd na schriftelijk akkoord voor een
retourzending door DaKaDo. Na de termijn van 2 kalenderdagen heeft de koper
geen verhaal jegens DaKaDo en kan hij evenmin vervanging van de goederen
vorderen. Indien klachten van de koper door DaKaDo gegrond worden bevonden, zal
DaKaDo naar haar keuze of de geleverde zaken kosteloos vervangen of met de
koper een schriftelijke regeling over de schadevergoeding treffen, met dien
verstande dat de aansprakelijkheid van DaKaDo en mitsdien het bedrag der
schadevergoeding steeds beperkt is tot ten hoogste het factuurbedrag der
betreffende zaken. Iedere aansprakelijkheid van DaKaDo voor enige andere vorm
van schade is uitgesloten. Alle mogelijke betwistingen voortvloeiend uit de
aankoopovereenkomst tussen DaKaDo en de klant kunnen enkel beslecht worden voor
de rechtbank waar de maatschappelijke zetel is gevestigd. Voor zover toegestaan
door de wet, is de klant, in het geval van betwisting, ermee akkoord de
aanvaardbaarheid van bewijsstukken van een bestelling, berichtgeving,
mededeling of boodschap via elektronische weg tussen de partijen binnen deze
overeenkomst niet te betwisten.