Algemene voorwaarden
Gelieve deze voorwaarden zorgvuldig te lezen
voor u een product bestelt op deze website. Door één van de producten op de
website te bestellen, verklaart u zich akkoord met onderstaande bepalingen en
voorwaarden.
ALGEMEEN
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing
op elk contact tussen DaKaDo en de klant, ongeacht welk communicatiemiddel
wordt gebruikt, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Het betreft alle aanbiedingen,
bestellingen, en overeenkomsten tussen de klant en DaKaDo en op alle
handelingen ter uitvoering daarvan. Iedereen kan kennisnemen van deze
voorwaarden op de website www.DaKaDo.be. DaKaDo heeft te allen tijde het recht
deze voorwaarden en de inhoud van de website www. DaKaDo.be te wijzigen.
Www.DaKaDo.be is eigendom van DaKaDo, Chris Verstraeten, Tarweblok 35, 2547
Lint, België met vestigingseenheidsnummer 2.180.027.488 en btw-nummer
0817.866.584. Indien één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden nietig
zouden zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van toepassing.
OVEREENKOMST
Door het plaatsen van een bestelling aanvaardt
de klant deze voorwaarden. De overeenkomst komt slechts tot stand na
aanvaarding van de bestelling door DaKaDo en bevestiging van deze aanvaarding
via e-mail. De bestelling zal slechts worden uitgevoerd wanneer de betaling van
de bestelling is geregistreerd op de KBC-rekening 731-0053507-35, IBAN BE 15
7310 0535 0735. Voor zover toegestaan
door de wet, is de klant, in het geval van betwisting, ermee akkoord de
aanvaardbaarheid van bewijsstukken van een bestelling, berichtgeving,
mededeling of boodschap via elektronische weg tussen de partijen binnen deze
overeenkomst niet te betwisten. Indien DaKaDo de bestelling om een of andere
reden niet kan uitvoeren, laat ze dit zo snel mogelijk weten aan de klant
zonder dat deze laatste aanspraak kan maken op enige vorm van schadevergoeding.
DaKaDo is gerechtigd bestellingen of opdrachten te weigeren dan wel bepaalde
voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt DaKaDo dit mee binnen 10
dagen na ontvangst van de bestelling. DaKaDo zal de grootst mogelijke
zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering
van bestellingen van producten.
PRODUCTEN, PRIJZEN EN TARIEVEN
De aangeboden producten en/of diensten worden duidelijk en waarheidsgetrouw afgebeeld en/of beschreven en zo volledig als de redelijkheid vereist en waarbij het commerciële oogmerk duidelijk moet blijken. De foto’s, afmetingen en eventuele gewichten zijn bedoeld om een algemene voorstelling te geven. Kleine afwijkingen kunnen nimmer aanleiding geven tot enige schadevergoeding. Voor sommige producten wordt een minimale bestelhoeveelheid of een staffelhoeveelheid vereist. Indien de klant een hoeveelheid invult die niet voldoet aan deze voorwaarden zal het aantal automatisch naar boven afgerond worden wanneer het product in de winkelwagen geplaatst wordt. De producten worden geleverd tegen de prijzen op de datum van de bestelling. De aangegeven prijzen zijn in Euro’s en inclusief BTW maar exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden afzonderlijk berekend en worden vermeld op de factuur. Berekeningen van kortingen gaan altijd over de bedragen inclusief BTW. Kortingscodes/coupons gelden niet op reeds geldende kortingen. DaKaDo kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten die in zijn aanbiedingen voorkomen.
DaKaDo verkoopt geen alcohol aan personen onder de 18 jaar. Bij de acceptatie van onze algemene verkoopsvoorwaarden verklaart de klant dat hij/zij verantwoordelijk is voor de aankoop en ouder is dan 18 jaar.
OFFERTES
Offertes worden opgesteld op basis van gegevens
verleend door de klant. Deze bezorgt alle relevante informatie en technische
gegevens die nodig zijn voor het opstellen van een correcte offerte. De klant
is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van deze informatie. In
geval foutieve of onvolledige informatie wordt meegedeeld door de klant, kan er
door DaKaDo een nieuwe offerte worden opgemaakt. Offertes worden opgemaakt
zonder enige verplichting vanwege DaKaDo en geschieden onder voorbehoud van
beschikbaarheid op de markt.
LEVERING
De producten worden geleverd door BPost, PostNL ofwel
door DaKaDo zelf. Bestellingen worden meteen verwerkt en verzonden van zodra de betaling ontvangen is. De levering zou dan ook binnen 1 à 2 werkdagen moeten plaatsvinden. Mocht deze levertermijn niet gehaald worden, wordt de klant hierover gecontacteerd. Het niet nakomen van deze levertermijn geeft nooit recht op een schadevergoeding. DaKaDo doet de nodige inspanningen opdat alle bestelde
producten beschikbaar zouden zijn. Het kan echter gebeuren dat een artikel uit
voorraad is bij de groothandel of fabrikant. In dat geval wordt de klant zo
spoedig mogelijk geïnformeerd en kan deze eventueel beslissen de bestelling te
annuleren. DaKaDo kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou
voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product. Indien levering van een
besteld goed onmogelijk blijkt te zijn, zal het bedrijf zodanige inspanningen
verrichtingen als de redelijkheid en billijkheid met zich brengen om een
vervangend artikel beschikbaar te stellen. Leveringen geschieden op het
leveringsadres gespecificeerd door de klant in zijn bestelling. Producten
worden in principe uitsluitend geleverd in België en Nederland. Voor leveringen
in andere landen dient vooraf contact opgenomen te worden met DaKaDo. Het
risico van beschadiging, verlies of diefstal valt ten laste van DaKaDo tot op
het ogenblik van levering van de producten bij de klant. Op dat ogenblik gaat
het risico over op de klant. In geen enkel geval kan de klant DaKaDo aansprakelijk stellen voor vertragingen bij transport. Indien
de bestelling niet kon worden afgeleverd wegens een fout van de klant (vb:
klant gaf foutief adres op of reageert niet op briefwisseling van PostNL ofwel BPost), zullen de gemaakte extra leveringskosten worden aangerekend aan
de klant. Het is ook mogelijk om de producten na afspraak af te komen halen op
het adres Tarweblok 35, 2547 te Lint in België. Uitzondering hierop zijn de fortune cookies aangezien deze rechtstreeks vanuit de
producent worden verstuurd.
VERZENDKOSTEN
Te allen tijde zal ervoor gezorgd worden dat de goederen op de goedkoopste manier verzonden zullen worden, zowel voor leveringen in België als in Nederland. Sommige orders kunnen met briefpost verstuurd worden. Voor België zijn de voorwaarden dat het pakket de maximale afmetingen van 23x35x3 cm (B x L x H) heeft en maximaal 2 kilogram weegt. Voor Nederland gelden de afmetingen van 26.5x38x3.2 cm (B x L x H) en een maximum van 2 kilogram. Deze tarieven liggen lager dan bij pakketpost en worden gebaseerd op het gewicht en zijn gelijk aan de tarieven respectievelijk van de Bpost en PostNL. De verschuldigde tarieven worden berekend en vermeld op de officiële factuur welke gemaild zal worden.
Alle andere leveringen worden via pakketpost geleverd. De verzendkosten voor leveringen binnen België zijn 5.95 euro en voor leveringen naar Nederland zijn 7.95 euro.
BETALING
De klant kan online betalen via Mister
Cash, Paypal of iDEAL, via overschrijving ofwel via de Payconiq app of cash bij
afhaling. Online betalen is kosteloos voor onze klanten en de betaling wordt onmiddellijk
geregistreerd waarna de bestelling meteen ingepakt en verzonden kan worden.
Indien de klant kiest voor een overschrijving, is deze ertoe gehouden het
nettobedrag te betalen zoals vermeld op de factuur. Dit bedrag omvat de
verkoopprijs van de geleverde producten en de eventuele verzendkosten, en zijn
inclusief BTW. Betaling kan via overschrijving op KBC rekening 731-0053507-35,
IBAN BE 15 7310 0535 0735. Onder de rubriek ‘Betaling’ op de website staan alle
details mbt de betalingsgegevens.
ANNULATIE VAN DE OVEREENKOMST
Indien de bestelde producten niet aan de
verwachtingen van de klant voldoen (breuk, beschadiging, verkeerde producten),
kan de klant de goederen binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen en dit mits
overhandiging van de factuur. Gepersonaliseerde producten vallen niet onder
deze regeling. Retourzendingen dienen vooraf kenbaar te worden gemaakt aan
DaKaDo. Hierbij geldt tevens dat de kosten voor retourzendingen voor rekening
van de klant komen. DaKaDo restitueert in geen geval de verzend- en
verpakkingskosten. Bij een retourzending betaalt DaKaDo binnen 30 dagen het
betaalde bedrag terug. Ingeval van een annulatie van een order worden de transactiekosten die gepaard gingen met een on-line betaling verhaald op de klant.
OVERMACHT
Onverminderd de overige aan haar toekomende
rechten, heeft DaKaDo in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de
uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder
rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door de klant dit schriftelijk mee
te delen en zulks zonder dat DaKaDo gehouden is tot enige schadevergoeding,
tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en
billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Onder overmacht wordt verstaan iedere
tekortkoming welke niet aan DaKaDo kan worden toegerekend, omdat zij niet te
wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het
verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
KLACHTEN
De koper verbindt zich er toe de inhoud van de
bestelling te controleren bij levering. De koper dient DaKaDo binnen de 2
kalenderdagen schriftelijk op de hoogte te brengen indien het pakket beschadigd
werd afgeleverd of indien bepaalde artikels ontbreken of niet voldoen. Ingeval
beschadiging stuurt de koper duidelijke foto’s van het beschadigde pakket/artikels
naar info@DaKaDo.be. De goederen kunnen pas retour worden gestuurd na
schriftelijk akkoord voor een retourzending door DaKaDo. Na de termijn van 2
kalenderdagen heeft de koper geen verhaal jegens DaKaDo en kan hij evenmin
vervanging van de goederen vorderen. Indien klachten van de koper door DaKaDo
gegrond worden bevonden, zal DaKaDo naar haar keuze of de geleverde zaken
kosteloos vervangen of met de koper een schriftelijke regeling over de
schadevergoeding treffen, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van
DaKaDo en mitsdien het bedrag der schadevergoeding steeds beperkt is tot ten
hoogste het factuurbedrag der betreffende zaken. Iedere aansprakelijkheid van
DaKaDo voor enige andere vorm van schade is uitgesloten. Alle mogelijke
betwistingen voortvloeiend uit de aankoopovereenkomst tussen DaKaDo en de klant
kunnen enkel beslecht worden voor de rechtbank waar de maatschappelijke zetel
is gevestigd. Voor zover toegestaan door de wet, is de klant, in het geval van
betwisting, ermee akkoord de aanvaardbaarheid van bewijsstukken van een
bestelling, berichtgeving, mededeling of boodschap via elektronische weg tussen
de partijen binnen deze overeenkomst niet te betwisten.